pp-medvednica-edukativni-programi-1

Edukativni programi

Edukativni programi za najmlađe – „Šuma oko nas“

Djeca su se pokazala ponajboljim čuvarima prirode, jer su posebno strasni promotori pozitivnih ekoloških poruka u svojoj užoj i široj okolini, pa se tako povoljan učinak edukacije djece višestruko umnožava i širi. Kako je edukacija i senzibilizacija javnosti o očuvanju iznimnih prirodnih i kulturnih i povijesnih vrijednosti područja Parka prirode Medvednica jedna od temeljnih odrednica naše Ustanove, ponosni smo što Vam možemo predstaviti nekoliko zanimljivih, zabavnih i kvalitetnih radionica za naše najmlađe posjetitelje.

pp-medvednica-edukativni-programi-2

pp-medvednica-edukativni-programi-3

Naši su programi tematski, sadržajno i metodološki prilagođeni različitim uzrastima djece u osnovnim školama. Programe edukacije provode naši djelatnici u dogovoru s učiteljima ili profesorima, uz obaveznu najavu i dogovor na telefon (014586317) ili mail (info@pp-medvednica.hr ). Programi se odvijaju tijekom čitave godine na otvorenom području Parka prirode tako da djeca trebaju biti prikladno odjevena i obuvena.

pp-medvednica-edukativni-programi-4

pp-medvednica-edukativni-programi-5

Cijena programa: 20 kn po učeniku
Trajanje programa: 1.5-3 h, ovisno o veličini grupe i dobi djece

Naši programi

Što da sam stablo? (1.–5. razred)

Od čega je stablo izgrađeno? Kako ono diše? Što mu je potrebno za život? Zašto ima krošnju, a zašto korijen? Odgovore na ta i mnoga druga pitanja mališani će dobiti u ovoj zabavnoj i aktivnoj timskoj radionici – igraonici, u kojoj će naučiti da i moćne šume trebaju našu pomoć i zaštitu.

Proizvodi i plodovi iz šume (1.–5. razred)

Lagano je uočiti da predmeti izrađeni od drva dolaze od stabla. Ali, mnogi proizvodi izrađeni od drva nisu tako očiti. U ovoj će aktivnosti učenici otkriti raznolikost i veliki broj proizvoda koji su na neki način proizvedeni od drva. Također, zahvaljujući biljkama, mnoga su nam omiljena jela dostupna za uživanje. Aktivnosti na našoj radionici navest će učenike na razmišljanje koliko veliku ulogu imaju biljke u našoj svakodnevnoj prehrani te gdje sve nalazimo proizvode od drva u našoj svakodnevnici.

Mreža života (1.–5. razred)

Što je to šumski ekosustav te koja mjesta u njemu zauzimaju proizvođači, potrošači i razlagači? Što su to hranidbeni lanci, mreže i piramide? Koje su životinje biljojedi, a koje mesojedi? U ovoj radionici, učenici će kroz vlastito iskustvo otkriti načine na koje su svi članovi ekosustava povezani i ovisni jedni o drugima.

Ptice i crvi (1.–5. razred)

Mimikrija je važna strategija preživljavanja u životinjskom carstvu. U ovoj radionici, učenici će otkriti vrijednost mimikrije glumeći ptice u potrazi za šarenim crvima i bubama. Naučit će da postoje otrovni i lažno otrovni organizmi, a otkrit će i značenje jarkih boja u prirodi.

Orijentacija (1.–5. razred)

Usprkos tehnologiji još uvijek velik broj ljudi lako zaluta, pa čak i na naizgled bezazlenoj planini kao što je Medvednica. Ova radionica omogućit će djeci da ne lutaju već da se nauče orijentirati u prirodi – kako pronaći sjever i ostale strane svijeta? Kako čitati neobične znakove na zemljopisnim kartama? Kako pravilno okrenuti kartu i otkriti gdje se na njoj nalazimo? Kako koristimo kompas, a kako sunce, sjene i zvijezde? Što je to azimut i kako pomoću njega možemo pronaći blago? I kako nam u svemu tome mogu pomoći planinarske markacije? Djeca će uživati u našoj orijentacijskoj pustolovini i naučiti kako pronaći pravi put na našoj planini.

Šišmiši (1.–5. razred)

Koliko ste puta čuli panične uzvike poput ovih:„Fuj, šišmiši su odvratni! Piju krv!“, ili: „Oh, ne, šišmiš! Zaplest će mi se u kosu!“? Djeca su dobila ove predrasude u naslijeđe od odraslih, ali to ne znači da upravo ona ne mogu naučiti odrasle da te predrasude nisu istinite. Ova će im radionica u tome pomoći. Naučit će ih čime se zapravo šišmiši hrane, kako žive i zašto su tako korisni te što ih sve ugrožava i zbog čega su zaštićeni. Naučit će i da šišmiši uopće nisu slijepi i kako funkcionira eholokacija – „gledanje“ ušima. Na vlastitoj će koži (ili bolje rečeno na vlastitim ušima) naučiti da to uopće nije lako i da šišmiši itekako zaslužuju naše divljenje i zaštitu!

Šumska pustolovina (1.–5. razred)

Ako želite provesti dinamičan, zabavan i edukativan dan u prirodi s vašim učenicima, ovo je pravi program za vas!

Ključne riječi u ovome programu su: suradnja, igra, domišljatost, edukacija, povjerenje, spretnost, brzina, izazov, snaga, koordinacija, snalažljivost, timski rad! Vaši će učenici kroz pomno odabrane igre i smijeh učiti o važnosti zaštite prirode, snalaziti se u novim situacijama te međusobno surađivati i podržavati jedni druge. Ovaj će program uz edukativnu komponentu povoljno utjecati na samopouzdanje učenika i na bolju timsku povezanost kolektiva i odnose u njemu.

Listopadna šuma (stručno vođenje – 6. razred)

Ovaj je program namijenjen nešto starijoj djeci, koja su i dalje radoznala i vole se igrati, ali već mogu shvatiti važnost zaštite prirode i biti njezini glasnogovornici u svojim zajednicama. U okruženju bujnoga zelenila, na licu mjesta naučit će raspoznavati glavne šumske vrste na Medvednici: bukvu i hrast, kao i smreku i jelu. Bit će ponosni kada uspiju zadiviti svoje prijatelje i roditelje naučenim „trikovima“ kako raspoznati smreku od jele! Penjući se uz planinu, učit će kako na različitim nadmorskim visinama žive različite vrste drveća, te će u prirodi vidjeti kako izgledaju šume svjetla i tame, listopadne i vazdazelene šume. Putem će saznati i kako su svi stanovnici šuma međusobno povezani (hranidbeni lanac, kruženje tvari u prirodi), te kako je ravnotežu među njima vrlo lako narušiti. Naučit ćemo i brojne načine kako sami možemo pomoći u očuvanju i unaprjeđenju prirode i njezinoj zaštiti.