Biciklističke rute

Medvednicom na dva kotača

Po šumovitim obroncima Medvednice možemo susresti sve više biciklista, pa smo za njih posebnim biciklističkim oznakama označili mrežu od devet kružnih ruta. Naša je želja da na Medvednici uživaju svi njezini posjetitelji, poštujući i čuvajući planinu i jedni druge. Zato molimo bicikliste da, posebno pri vožnji nizbrdo, koriste isključivo označene biciklističke rute, i to s dužnim oprezom, jer je i na njima moguće susresti planinare-pješake, a potencijalni sudari pri velikoj brzini mogu biti vrlo opasni za sve.

Rute su označene brojevima od 1 do 9 i trasirane su tako da među njima postoje dodirne točke na kojima se može prelaziti s jedne rute na drugu i tako iskombinirati turu koja vam najviše odgovara. Sve su rute kružne i opisane su u jednom smjeru, a tako su i označene, pa vam ne preporučamo prolaziti rutu suprotnome smjeru, jer nećete moći vidjeti sve oznake i bit će vam orijentacijski znatno teže.

Na terenu su markirane rute bijelom markacijom bicikla i brojem rute. Rute na dijelovima prolaze pješačkim rutama pa je na tim mjestima potreban poseban oprez biciklista na što upozorava znak uskličnika.

ZRCALNA RUTA

Ruta započinje u Markuševečkoj Trnavi i prolazi uz potok Bidrovec u smjeru Gorščice do T križanja. Tu skreće ulijevo i ide po izohipsi do križanja s makadamom koji vodi uzbrdo prema Hunjki. Nastavlja se nizbrdo do stijene Gorsko zrcalo. Od Zrcala nizbrdo makadamom ide preko brane do lovačkog doma pa produžava dalje asfaltiranom cestom do Markuševečke Trnave.

Gorsko zrcalo
Glatka i tamna vapnenačka stijena koju koriste polaznici alpinističkih i speleoloških škola za penjanje.

RUTA BEZ DAHA

Ruta započinje u Gračanima kod Pustodola makadamom do T zavoja gdje skreće oštro udesno, a zatim ide strmo uzbrdo prema Tustom vrhu kojeg zaobilazi. Makadamski put spaja se s markacijom 57 i nastavlja se prema Brestovcu. Poslije se spaja s planinarskom stazom 52 (HPD-ov put) i
spušta u Šestine.

Brestovac
Ruševine nekadašnjeg sanatorija za liječenje tuberkuloze.
Medvedgrad
Srednjovjekovna utvrda uređena u Centar za posjetitelje Parka prirode Medvednica.

PUNTARSKA RUTA

Ruta kreće od hotela Matija Gubec u Stubičkim Toplicama, ide prema Gornjoj Stubici do Gupčeve lipe, nakon čega prati markirani put broj 34. Iza Ročićeve sjenokoše prati 1M sve do skretanja za Lojzekov izvor (put 38) pa se vraća prema Stubičkim Toplicama.

ATRAKCIJE U BLIZINI

Stubičke Toplice Poznato lječilište i kupalište s termalnim izvorima.
Dvorac Golubovec u Donjoj Stubici Jedan od najvrjednijih hrvatskih dvoraca kasnobaroknog razdoblja.
Slani potok Područje na kojem su se stanovnici okolnih naselja opskrbljivali solju još u 14. stoljeću. Gupčeva lipa Stablo iz vremena Seljačke bune (1573.g.)

ŠIMUNSKA RUTA

Ruta započinje u centru Markuševca, a zatim se nastavlja uzbrdo do
Markuševečkog makadama kojim je moguće doći do Hunjke ili se odvojiti ranije putem koji se spaja s 1M. Nastavlja grebenom po 1M do Gorščice. Makadamom se zatim dolazi do sela Vidovec pa se spušta do Markuševečke Trnave odakle se po glavnoj cesti ide do Markuševca.

Hunjka
Prijevoj s prekrasnim pogledom na Hrvatsko zagorje.
Gorščica
Prostrana livada na 685 m n.v. na kojoj se nalazi Kaptolska lugarnica.

VRABEČKA RUTA

Ruta kreće Zelenom magistralom uzbrdo po asfaltu, a zatim skreće udesno pokraj rampe.
Nastavlja se kratko makadamom pa skreće ulijevo na šumski put. Produžava stazom broj 8 do Grajfove kopanje, odakle po 1M vodi do slapa Sopot i vraća se uzbrdo makadamom.

Slap Sopot
Najveći slap u Parku prirode Medvednica.

Špilja Veternica
Najveća špilja nizinske Hrvatske uređena za turističko posjećivanje, zaštićena kao geomorfološki spomenik prirode.

RUTA BISTRA

Ruta započinje u kamenolomu Bistra i ide asfaltnom cestom uzbrdo do njezinog kraja. Nastavlja se dalje makadamom uz ugostiteljski objekt Jezero, a zatim prolazi širim zemljanim putom koji prati izohipsu sve do podnožja Grafičara. Stazom broj 46 vozi se natrag prema Gornjoj Bistri.

ATRAKCIJE U BLIZINI

Dvorac Oršić u Gornjoj Bistri Najočuvaniji primjer barokne arhitekture u Hrvatskoj, a danas specijalna bolnica za kronične bolesti dječje dobi.

ETNO RUTA

Ruta započinje u Plasišću kod Laza na stazi br. 33, skreće ulijevo na stazu br. 28 prema Planini Gornjoj, a zatim ide makadamom prema Planini Donjoj. Nastavlja se kroz  šumu, do spoja sa stazom 31 kod planinarskog doma na Lipi te se spaja s 1M kojom se spušta do Ročićeve sjenokoše. Tu skreće udesno na markaciju br. 33 pa se vraća u Plasišće.

Planinarski dom na Lipi
Ovdje se nalazi i željezna piramida s koje se pruža prekrasan pogled prema Zagorju i Posavini.

VRŠNA SPOJNA RUTA

Od Ženskog sedla ruta ide prema vrhu Medvednice makadamom ispod Tomislavovog doma. Spušta se preko skijališta do Sljemenske kapelice, a zatim se prostire po grebenu do turističkih apartmana „Snježna kraljica“. Dalje slijedi markaciju br. 26 do spoja s glavnim grebenskim putom 1M, a zatim skreće oštro ulijevo na 1M i prati ga do makadamskog Erberovog puta kojim se vraća do Ženskog sedla.

Sljemenski toranj
Vrh s pogledom od Zagorja pa sve do slovenskih Alpa.
Skijalište
Zagrebačko skijalište otvoreno davne 1910. godine.
Činovnička livada
Mjesto križanja brojnih planinarskih staza.
Sljemenska kapelica
Kapelica Majke Božje Sljemenske Kraljice Hrvata.

SPOJNA RUTA SA SEDLA NA SEDLO

Ruta započinje kod planinarskog doma Grafičar te prati planinarsku markaciju br. 8 do Bistranskog sedla i dalje prema Grajfovoj kopanji. Neposredno prije nadstrešnice na Grajfovoj kopanji skreće oštro lijevo na stazu 1M koja vodi do planinarskog doma Risnjak. Nastavlja slijediti markaciju 1M preko livade Falat nazad do Grafičara. Otud nastavlja šumskom cestom, koja izlazi oštro desno na Erberov put, do Ženskog sedla te nastavlja asfaltnom cestom opet prema Grafičaru.

Rudnik Zrinski
Prvi srednjovjekovni rudnik u Hrvatskoj
uređen za turističko posjećivanje.

ENDURO STAZA

Biciklistička staza koja spaja vrh Medvednice “Sljeme” i Grad Zagreb a nastala je u suradnji Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Zagreba, Parka prirode Medvednica, Hrvatskih Šuma, Viva Sport d.o.o., Husquarna alata i biciklističkog kluba “Opušteno”.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support